13.10.2011 - 12:25
Els passatgers d’un vol anul·lat tenen el dret de demanar una compensació pel dany moral que hagin patit, a part dels diners que demanin per danys materials. Així ho ha dictaminat avui el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, que també diu que tenen dret a una compensació per anul·lació si l’avió surt en l’horari previst però després ha de tornar, per la circumstància que sigui, a l’aeroport d’origen.
La sentència es refereix al cas d’uns passatgers que viatjaven en un vol d’Air France de París a Vigo el 25 de setembre del 2008. El vol va sortir sense cap problema, a l’hora prevista, però poc després va haver de tornar a l’aeroport Charles de Gaulle per problemes tècnics a l’avió. Tots els passatgers van ser recol·locats l’endemà en vols alternatius. Tots ells van presentar demandes reclamant 250 euros per l’anul·lació del vol.
A més, una família de Vigo que la van recol·locar en un vol fins a Porto va haver de tornar amb taxi des d’aquesta ciutat fins a casa seva: van demanar 170 euros per cobrar les despeses del taxi i 650 euros per cap en concepte de danys morals. El tribunal de Pontevedra que portava el cas va demanar al Tribunal de Justícia de la UE si la legislació comunitària permetia compensacions per danys morals.