28.09.2011 - 19:00
Els govern espanyol i francès han pactat avui a París recomanar el corredor entre Pau i Saragossa per tal que sigui inclòs com a projecte prioritari que ha de ser integrat dins les xarxes transeuropees. Els dos governs no han fet en canvi cap referència al corredor mediterrani, l’alternativa al corredor central.
L’acord ha estat explicitat en aquesta nota oficial del govern espanyol. El govern francès n’ha fet una també, En un primer moment Germà Bel que en un primer moment havia alertat de la no existència de la nota oficial francesa ha reaccionat a la mateixa, a través de twitter amb un expressiu ‘desolador‘. La nota remarca de forma contundent que els dos governs demanen la inclusió de la ruta Canfranc-Pau dins les xarxes transeuropees de transport i no fa ni una sola referència al corredor mediterrani. En canvi quan parla de carreteres sí que esmenta diverses carreteres situades al nostre país i demana la seva inclusió.
L’eurodiputat Ramon Tremosa ha reaccionat a la notícia amb un missatge de twitter on afirma que aquesta decisió és electoralista i que no necessàriament tanca la porta al corredor mediterrani. En aquest mateix sentit s’han expressat altres polítics que consideren que aquesta decisió té molt a veure amb la realitat electoral. En aquest sentit el conseller Recorder ha dit que ha parlat per telèfon amb el ministre espanyol i que aquest li ha ‘reafirmat l’aposta pel corredor mediterrani’.
En una roda de premsa posterior a la signatura de l’acord el ministre espanyol ja havia dit que la declaració no té perquè ser contradictòria amb el corredor mediterrani i que els dos governs amb això volen remarcar la necessitat del corredor central, que encara no està ni tan sols planificat. No ha volgut aclarir, però, com és que la nota no fa cap referència al corredor mediterrani. Posteriorment el ministeri de Foment espanyol s’ha reafirmat en aquesta opinió a través de twitter. Hi ha dit que continua proposant tots els corredors però no ha aclarit perquè tot i ser així només el corredor central rep un recolzament per escrit i oficial.
· Opinió Contundent de Josep Vicent Boira: ‘És una maniobra política per treure força al corredor mediterrani‘
· Opinió contundent de Joan Amorós: ‘Fer el corredor central vol dir llençar els diners de la manera més absurda‘