‘Ni el Barça ni el Madrid, nosaltres sí que hem trobat el millor equip del món’

  • La productora barcelonina El Cangrejo publica al Facebook el vídeo 'L'equip petit', un fenomen mediàtic i a les xarxes socials en tan sols dos dies, amb més de cent trenta mil visites

VilaWeb

Redacció

23.06.2011 - 18:06

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Algú els va dir que hi havia un equip de futbol, el Margatània de Vilanova i la Geltrú, que no havia fet cap gol en tota la temporada. I de seguida van pensar que allò podia ser una gran història. Van decidir anar a veure’n un entrenament i ja s’hi van endur una càmera. El resultat el van publicar a la seva pàgina de Facebook dimarts al migdia amb el missatge: ‘ni el Barça ni el Madrid, nosaltres sí que hem trobat el millor equip del món’. Des d’aleshores, el vídeo ‘L’equip Petit’ ja ha rebut més de cent trenta mil visites al Vimeo, ha estat compartit per quaranta mil persones al Facebook i ha aparegut en més d’un informatiu.

‘No ens ho esperàvem gens i no teníem cap voluntat d’autopromoció’, explica Roger Gómez, realitzador del vídeo i un dels fundadors de la productora El Cangrejo, juntament amb Dani Resines i Cristina Sánchez. ‘No entenem les lleis d’internet’, diu, recordant que els manuals indiquen que un vídeo de més de tres minuts a la xarxa difícilment pot esdevenir ‘viral’ i ser compartit per desenes de milers d’usuaris. Reconeix, això sí, que dominen la xarxa, que s’hi senten còmodes i que tenen molt en compte les possibilitats que ofereix. ‘Internet permet no seguir necessàriament les pautes tradicionals i pot a ajudar a trencar molts camins per arribar al mateix punt; la prova més clara es veu en el món de la música’, explica Resines.

Històries petites

El vídeo no els el va encarregar ningú i, segons Gómez, van decidir fer-lo, amb només dos dies de rodatge, perquè ‘tenia tots els punts per ser de la mena d’històries petites que ens agrada explicar’ i, per què no, perquè també podia ser la base, una primera prova, d’un projecte més ample de cara al futur.

‘A vegades t’adones que els últims són els guapos’

‘Tots els focus il·luminen sempre els guanyadors, però si enfoques el contrari a vegades t’adones, com podrien dir els Manel, que els últims són els guapos’, diu Gómez. Per Resines, el vídeo ha sabut transmetre un valor de gran importància en l’època que vivim: ‘saber gaudir al màxim del que tens i no per això deixar de ser ambiciós’. ‘No fan gols, però s’ho passen la mar de bé i no per això deixen de córrer i lluitar per fer un gol algun dia, cosa que de fet va acabar passant en l’últim partit de la temporada’.

Aquesta mena d’històries agraden al Cangrejo fins al punt que ens aquests moments treballen en un documental d’una hora sobre el carrer Puigmartí de Gràcia, que fa dos anys seguits que queda últim en el concurs de carrers guarnits de la festa major.

L’edició final del vídeo va coincidir amb la celebració de final de temporada del Margatània; una temporada que l’equip va acabar amb 271 gols en contra i un a favor. El Cangrejo hi va organitzar una projecció del vídeo, amb els jugadors, l’entrenador i els pares dels nens. Com a regal pel final de la lliga, va obsequiar cada jugador amb una còpia en DVD del vídeo.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem