10.06.2011 - 06:00
Tots els gèneres i estils del cinema asiàtic actual consten recollits en la primera Casa Àsia Film Week (CAFW), un nou festival que pren el relleu del BAFF, desaparegut l’any passat, i que es proposa d’oferir una panoràmica d’un continent que avui és un dels productors de cinema més prolífics.
La CAFW, organitzada per la Casa Àsia de Barcelona, proposa ‘un mosaic de tendències del cinema asiàtic’, tenint en compte directors consolidats i novells, i aspectes socials i polítics, perquè aquell continent capitaneja els canvis econòmics actuals del món.
Des de dilluns, doncs, es projecten als Cinemes Girona i a la Casa Àsia una trentena de films, la majoria inèdits o estrenats fa poc. N’hi ha onze que competeixen en la secció oficial, és el cas de ‘Pinoy Sunday’ de Wi Ding Ho, ‘Aftershock’ de Feng Xiaogang i ‘Confessions’ de Tetsuya Nakashima. El cinema de Hong Kong hi té, a més, un pes especial gràcies a la col·laboració del Hong Kong Economic and Trade Office of Brussels, que hi participa econòmicament i que permet de veure obres de John Woo, Chow-bin Su o Dante Lam.
A la secció Panorama, els espectadors hi poden contemplar films que són una mena de retrospectiva d’aquests darrers dos anys, com ara ‘The man from nowhere’ de Lee Jeong-beom, ‘I wish I Knew’ de Jia Zhang Ke i ‘I saw the devil’ de Kim Jee-woon.
D’alguna manera, el festival aspira a fer de Barcelona la porta d’entrada del cinema asiàtic; per això els organitzadors de la CAFW miraran de recuperar el públic fidel del BAFF, però també els amants del bon cinema.
La retrospectiva d’Ann Hui consistirà en cinc dels films que ha dirigit: ‘Boat People’, ‘July Rapsody’, AhKam’, ‘The postmodern life of my aunt’ i ‘All about love’. Segons Allen Fong, és una directora de sort, perquè va néixer després de la guerra, va poder estudiar cinema a l’estranger i aprofitar l’auge de la televisió. Va debutar en cinema el 1979, ha dirigit més de vint films i és una de les realitzadores més representatives del cinema de Hong Kong i de la nova onada de cinema.