28.04.2011 - 11:32
Una topada entre un tren de la línia R-1 de la rodalia de Barcelona i un tren-hotel que anava buit a l’entrada de l’estació del Clot-Aragó ha causat divuit ferits, tots lleus, segons Protecció Civil. Setze han estat traslladats a hospitals, per fer-los un examen mèdic, i els altres dos han anat a casa. Els setanta passatgers del tren de la rodalia han hagut de ser evacuats pels bombers i arribar a peu per la via fins a l’estació.
El director de la rodalia de Renfe de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha explicat que el tren de la R-1 havia topat amb el Talgo, que estava aturat en el túnel a dos-cents metres de l’andana, quan entrava a l’estació del Clot-Aragó, en sentit Mataró, però no ha avançat cap hipòtesi sobre la causa de l’accident. Ha anunciat, però, que s’havia obert una investigació per esbrinar-la.
L’incident ha fet aturar els trens d’aquesta línia durant una estona i, després, n’ha fet reduir la freqüència de pas a la meitat, segons Renfe. Els trens de la R-1 que surten de Barcelona en direcció a Mataró es desvien per l’estació de passeig de Gràcia i no passen per les estacions de Plaça de Catalunya, Arc de Triomf i Clot-Aragó. La incidència no causa pas problemes en les altres línies de la rodalia.
El govern creu que no servirà de res canviar Renfe si la causa és el mal estat de la xarxa
La Generalitat de Catalunya, que té la competència del servei dels trens de la rodalia, esperarà a saber les conclusions de la investigació sobre la causa de l’accident al Clot-Aragó abans de prendre cap mesura. Segons el director general de transports, Ricard Font, si la causa d’aquesta incidència i de les anteriors, a Vacarisses, a Sitges i a Bellvitge, és el mal estat de la xarxa, no servirà de res canviar Renfe com a operadora del servei.
El departament de Territori i Sostenibilitat ha demanat a Renfe que elabori un informe per aclarir la causa de l’accident. ‘Si és un problema de la infraestructura, el responsable serà Adif; si és un error del maquinista, de Renfe’, ha dit Font, que ha afegit: ‘Ens preocupen tants descarrilaments, i la topada d’avui és un nou incident que no ens agrada gens’. El 16 de març ja hi va haver un descarrilament a Vacarisses per un despreniment, i el 20 de març i el 23 d’abril també n’hi va haver a Sitges i a Bellvitge, respectivament.
Arran d’aquests accidents, la Generalitat ha encarregat una auditoria sobre la situació de la xarxa i els punts negres que hi ha. Font ha opinat que si no hi ha més inversió per part del govern espanyol per millorar la xarxa, un canvi de l’operador del servei actual, que és Renfe, no servirà de res.