17.03.2011 - 06:00
L’eurodiputada liberal alemanya i membre de la Comissió de Transports del Parlament Europeu, Gesine Meissner, va ser rotunda ahir a la planta de la Seat de Martorell: ‘És una prioritat finançar el corredor mediterrani, i serà una prioritat en el futur’. Meissner presideix un grup d’eurodiputats que visiten aquesta setmana algunes infrastructures logístiques de l’arc mediterrani. Ahir, a la Seat, el responsable de distribució de la companyia de Volkswagen, Manel Medina, va explicar per què volen que aquest eix sigui prioritari per la Unió Europea.
‘La visita té per finalitat de demostrar que les institucions i les empreses catalanes fa més de quinze anys que es preparen per rebre trens europeus i que, per tant, la demanda catalana del corredor mediterrani no és una demanda improvisada’, diu l’eurodiputat de CiU, Ramon Tremosa, que ha promogut la visita.
Els quinze tècnics i trenta eurodiputats de la comissió han visitat, o visitaran, el Port de Barcelona, l’aeroport del Prat, empreses ferroviàries i industrials com la planta del grup Volkswagen de Martorell, i també Perpinyà i Portbou. Entre ells hi ha l’alt funcionari encarregat de definir els corredors de la Comissió Europea. ‘Aquesta és una gran notícia’, segons Ramon Tremosa, sobretot perquè s’escau ‘poques setmanes abans que l’executiu europeu actualitzi la llista d’eixos de transport prioritaris d’Europa’.
La visita europea és un pas més en una història d’actes i reunions per a aconseguir una infrastructura transcendental per a l’eix mediterrani. El pes d’aquesta reivindicació, l’han portat l’associació Ferrmed, que aplega més de cent cinquanta institucions, entitats i empreses de tot l’àmbit europeu en favor del corredor, i l’Institut d’Economia i Empresa Ignasi Villalonga (IIVEE), que agrupa empresaris, professionals i institucions de Catalunya, Andorra, el País Valencià, les Illes Balears i de la Catalunya Nord amb la intenció de fomentar la cooperació entre les regions de la Mediterrània nord-occidental.