11.12.2010 - 06:00
La junta de Sandro Rosell va confirmar ahir que el Barça ha arribat a un acord de patrocini amb Qatar Foundation, una fundació privada fundada el 1995 pel govern de Qatar amb el propòsit de promoure l’educació en aquest país. Aquesta decisió va provocar reaccions d’indignació força generalitzades a les xarxes socials (Twitter) pel caràcter totalitari del règim qatarià. El contracte implica que hi hagi publicitat de Qatar Foundation a la samarreta del Barça a partir de la temporada vinent, conjuntament amb la d’Unicef, i un ingrés de trenta milions d’euros anuals per al club fins al 2016.
Ara per ara no queda pas clar com conviuran els dos logos a la samarreta. Els dissenyadors del Barça, de Qatar Foundation i d’Unicef mantenen converses sobre la manera de fer-ho, però hi ha el compromís del club de mantenir el logo d’Unicef al pit de la samarreta si no hi ha la possibilitat de combinar-los tots dos.
Qatar Foundation és una entitat privada propietat de la família reial qatariana que té per objectiu el foment de l’educació i la formació professional del país. Aquesta institució benèfica també impulsa projectes culturals com l’orquestra filarmònica de Qatar. La fundació va ser creada per l’emir de l’estat i la presideix la seva dona. La monarquia qatariana no respecta la llibertat de premsa, no permet els sindicats ni els partits polítics.
El vice-president econòmic del Barça, Javier Faus, va definir com a ‘èxit rotund’ l’acord assolit amb Qatar Foundation per les pròximes cinc temporades. Faus es va mostrar orgullós per una elecció que ‘aportarà més recursos per al projecte esportiu’. Va reconèixer el caràcter totalitari de la monaquia qatariana, però va justificar l’acord dient que ‘és un règim flexible’.
Enllaços
Array