07.12.2010 - 15:59
Els resultats obtinguts pels alumnes catalans i balears al final de l’ensenyament obligatori, segons l’informe PISA 2009 de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), són molt diferents. Mostren una Catalunya cinc punts per sobre la mitjana de tots els avaluats en comprensió lectora (Catalunya: 498 punts; mitjana OCDE: 493) i unes Illes trenta-sis punts per sota d’aquesta mitjana (457 punts).
El govern valencià no demana que es facilitin les dades per separat dels alumnes valencians avaluats i, per tant, es desconeix quina és la posició que ocupa el País Valencià en aquest informe.
L’informe avalua la competència dels alumnes en tres matèries bàsiques: comprensió lectora, matemàtiques i ciències. Em matemàtiques Catalunya aconsegueix 496 punts, mentre les Illes en treuen 464. La mitjana dels alumnes de tots els països avaluats és de 496 punts.
En matèria de ciències, Catalunya fa 497 punts, tres per sota la mitjana de l’OCDE (500). Les Illes obtenen 464 punts.
Xangai, Finlàndia i Corea del Sud encapçalen el rànquing dels 65 països que se sotmeten a l’avaluació educativa de l’OCDE.