La guerra del 1936-39 en 400 mapes

  • DAU edicions publica 'Atles de la Guerra Civil a Catalunya'

VilaWeb

Montserrat Serra i Jordi Carreño

15.07.2010 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

DAU edicions acaba de publicar ‘Atles de la Guerra Civil a Catalunya‘, que conté quatre-cents mapes sobre aspectes molt diversos d’aquell episodi històric. Sota els auspicis del Centre d’Estudis Històrics de la Universitat de Barcelona, ha estat dirigit pel cartògraf Víctor Hurtado i pels historiadors Joan Villarroya i Antoni Segura. Una tercera part dels mapes són inèdits. Una de les raons de l’èxit de l’obra és la quantitat i qualitat d’arxius i de biblioteques consultats, de Barcelona, Amsterdam, Àvila, Madrid, Milà, París, Roma i Salamanca. Víctor Hurtado ensenya l’Atles a VilaWeb TV i l’explica.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem