26.03.2010 - 06:00
L’estudi informatiu amb valor d’avantprojecte que dimarts es va fer públic al Diari Oficial de la Generalitat pressuposta en 320 milions d’euros el cost del projecte d’arribada dels Ferrocarrils a Castellar del Vallès. Manel Larrosa, exmembre de Sabadell Cruïlla, tot i congratular-se de que finalment s’hagi presentat l’estudi informatiu del projecte que permetrà la connexió ferroviària entre Sabadell i Castellar del Vallès, considera preocupant l’elevat cost del projecte.
L’avantprojecte presentat recentment preveu que la línia parteixi de les cotxeres que s’estan construïnt sota el Parc del Nord i travessi el bosc de Can Deu mitjançant la construcció d’un túnel de 400 metres de longitud, així com la construcció de dos viaductes que permetin travessar el riu Ripoll. Un tercer viaducte es construïria sobre el Torrent de Can Bages i la via seguiria paral·lela a la carretera B-124 fins a arribar a Castellar, que acolliria dues estacions; una situada al Polígon industrial Pla de la Bruguera i l’altra junt a l’Espai Tolrà. En total, una prolongació de 4’5 quilòmetres, dels quals tan sols 700 metres serien a cel obert.
Larrosa recorda que des de Sabadell Cruïlla ja es van plantejar propostes més econòmiques i sostenibles respecte el pla actual, contemplant l’arribada dels Ferrocarrils a Castellar amb un traçat més recte i sense la necessitat de la construcció de túnels i tants viaductes. Més enllà de criticar l’elevat cost de l’avantprojecte actual, Larrosa considera que aquest traçat a partir de túnels i viaductes suposarà que els trens que circulin per aquesta via hagin de fer front a considerables canvis de nivell i que, per tant, el cost energètic d’aquests trens també serà massa elevat.
Via Vallès, la plataforma ciutadana hereva de Sabadell Cruïlla actualment està estudiant les al·legacions que es presentaran respecte aquest recentment anunciat avantprojecte.
Enllaços
Array