12.01.2010 - 06:00
‘En la política d’e-government avui, l’aspecte més fonamental és el de la transparència i, en segon lloc, fer per manera que l’usuari hi pugui accedir, perquè és un dret que té.’ Amb aquestes paraules la directora general d’Atenció Ciutadana de la Generalitat va definir la filosofia de la nova Oficina Virtual de Tràmits (OVT), presentada públicament ahir per ella mateixa i pel president Montilla. Aquest nou portal aplega tota l’administració en una sola web, amb el propòsit de guiar el ciutadà en la relació oficial que hi tingui i facilitar-li qualsevol gestió que hagi de fer (vídeo).
El portal és el resultat de sis anys de feina destinada a unificar exhaustivament tots els bancs de dades de l’administració i d’oferir-ne el contingut d’una manera transparent i tan sintètica com sigui possible al ciutadà. Un dels propòsits del nou portal és que l’usuari pugui navegar amb facilitat per l’administració i pugui identificar i executar fefaentment els tràmits que li pertoqui de satisfer. Es pot consultar en català, espanyol, anglès i se n’acaba d’enllestir la versió occitana.
El portal ofereix la possibilitat de fer una cerca amb els motors de Google que el Gencat fa servir habitualment i amb un cercador que accepta el ‘llenguatge natural’ i expressions com ‘cerco ajuts per a estudiar a l’estranger’ o ‘vull aprendre anglès’. Aquest cercador millorarà el algoritmes de cerca a mesura que els usuaris el facin servir i vagi validant respostes.
IdCat, la carpeta personal
L’oficina permet a cada usuari de disposar d’una carpeta personal, d’IdCat, una carpeta digital que aplega totes les gestions administratives del ciutadà. La carpeta es pot sol·licitar a qualsevol Oficina d’Atenció al Ciutadà.
Tràmits a altres administracions
Si bé hi ha molts tràmits que no són gestionats per la Generalitat, l’OVT també n’accepta la cerca i n’ofereix la informació completa i els enllaços necessaris per a poder-los portar a terme. Per Continente, ‘no és una finestreta única; t’acompanya fins al final del camí’.