16.11.2009 - 06:00
Aquests vint anys vinents la Mediterrània pot esdevenir un nus de comunicacions de primer ordre mundial. Per això Ferrmed, que aplega desenes d’empreses i institucions de tota la UE, pressiona els governs perquè abonin l’eix mediterrani. ‘El govern espanyol no pot anar-hi contra, perquè hem elevat a nivell europeu la problemàtica de cada territori de l’eix’, explica Joan Amorós, secretari general de Ferrmed, en aquesta entrevista amb VilaWeb TV.
Ferrmed proposa un centenar de mesures per a desenvolupar el trànsit de mercaderies i connectar-lo amb els principals ports del país, i també per potenciar la gran velocitat de passatgers, des d’Algesires als països nòrdics. Però el govern espanyol no considera prioritari aquest eix, ans s’estima més el que des de Madrid connecta amb l’estat francès passant per l’Aragó i el País Basc.
Per això diu Amorós: ‘Si Madrid vol que l’estat espanyol sigui pròsper, l’eix mediterrani és una peça essencial d’aquesta prosperitat. Hauran de canviar de mentalitat.’ I encara: ‘Som en una economia absolutament oberta, com a mínim a la Unió Europea, i també al món. Per tant, aquesta concepció d’una economia tancada dins l’estat espanyol és completament antiquada i gens rendible. Aquesta concepció farà que avui ens costi més sortir de la crisi, perquè les inversions s’han fet a llocs de poca rendibilitat.’
Ferrmed va presentar a final del mes passat a Brussel·les un estudi (pdf) perquè aquest 2010 la Comissió Europea acordi prioritat al corredor ferroviari mediterrani.