Compte enrere perquè el metro arribi al centre de Badalona l’estiu que ve

  • Mentrestant, el nom del nou espai continua a debat

VilaWeb
13.09.2009 - 13:31

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’arribada del metro al centre de Badalona ha de ser una realitat l’estiu que ve. Quatre anys d’obres, i ja han començat els últims treballs de perllongament de la línia 2, que actualment acaba el recorregut a Pep Ventura. L’extensió d’aquest tram inclou la construcció d’un túnel de 700 metres de longitud fins a la nova estació de l’illa Fradera, que encara no té nom.Aquest darrer conjunt d’obres tenen un termini d’execució d’un any, fet pel qual es preveu que el tram que arribarà fins al centre de Badalona pugui entrar en funcionament l’estiu que ve, sense que s’hagi precisat si serà abans o després de les vacances d’agost. Si aquest termini es compleix definitivament, la realització del projecte haurà durat prop de cinc anys, un any i mig de retard més del que estava previst. Un dels motius dels endarreriments ha estat la troballa de restes romanes a la futura plaça central que ha d’acollir l’estació de metro. Concretament, es van trobar tres forns on es feien àmfores i una zona d’enterrament formada per onze urnes amb cossos incinerats i tres més d’enterrats, unes restes que han estat portades i documentades al Museu de Badalona.

Mentre que la prolongació del metro avança, no passa el mateix amb la nomenclatura de l’espai de l’Illa Fradera i què hi ha d’albergar. Ja fa més d’un any que està obert el debat entre els badalonins per batejar la plaça, dividit entre els que volen que el nom honori a la figura de Pompeu Fabra –una trentena d’entitats i prop de 300 personalitats locals i nacionals han donat suport a aquesta opció amb un manifest– i els que volen que es digui plaça Alcalde Xifré, en record del batlle republicà assassinat pels franquistes. Pel que fa al contingut de la plaça, l’Ajuntament vol que arquitectònicament sigui i simbòlic i representatiu. Ara mateix, sobre la taula hi ha sis propostes urbanístiques i a finals d’any es triarà el projecte que agradi més i que també contingui un pàrquing subterrani, habitatge públic i de privat i l’estació de metro.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456
dldtdcdjdvdsdg
242526272812345678910111213141516171819202122232425262728293031123456