Osona.com i Eyeos, Premis Nacionals de Comunicació de Proximitat i d’Internet

  • Catalunya Informació, el programa '30 minuts' de TV3, El Punt, AD Telecom i el publicista Toni Segarra també han estat guardonats

VilaWeb

Redacció

03.09.2009 - 11:48

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El diari digital Osona.com, l’empresa de programari EyeOS, Catalunya Informació, el programa ‘30 minuts‘, el diari El Punt, el publicista Toni Segarra i l’empresa de telecomunicacions AD Telecom són els guardonats d’aquest any dels Premis Nacionals de Comunicació dotats amb 15.000 euros. L’acte de lliurament es farà el 14 d’octubre i serà presidit pels consellers de Cultura i Mitjans de Comunicació i de Governació i Administracions Públiques.El jurat dels premis d’enguany ha estat co-presidit pel conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras pel conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs. El jurat també està format, entre d’altres, pel secretari de Mitjans de Comunicació, Carles Mundó; l’historiador i escriptor, Joan B. Culla; el conseller secretari del CAC, Santiago Ramentol; el director general de Difusió Corporativa, Jordi Fortuny; el doctor en Ciències de la Informació, Enric Marín; la rectora de la UOC, Imma Tubella i el publicista Lluís Bassat.

Premi Nacional de Radiodifusió: Catalunya Informació

El jurat ha valorat que l’emissora ‘ha estat pionera en implantar a casa nostra un format de ràdio molt arrelat en altres països, i ha aconseguit consolidar durant els seus disset anys d’existència un model reconegut pels oients i per altres mitjans de comunicació’. El jurat també considera que ‘Catalunya Informació és seguida per amplis sectors de la població pel fet de tractar, amb immediatesa i rigor, l’actualitat informativa d’arreu i d’oferir informacions de servei de manera permanent’.

Premi Nacional de Televisió: 30 minuts, de Televisió de Catalunya

Segons el jurat, el programa, amb 25 anys de trajectòria, ‘constitueix un bon exemple de servei públic. Oferint documentals monogràfics que permeten aprofundir en temes sempre d’actualitat, aquest programa ha fidelitzat, en ‘prime time’, una audiència molt significativa’, ‘sense defugir temes delicats, i combinant amb encert produccions pròpies de qualitat amb altres produccions internacionals’. El jurat també valora que ‘el documental, gràcies a programes com 30 minuts, ha esdevingut un dels gèneres pels quals Televisió de Catalunya s’ha distingit com una oferta de servei públic de qualitat’.

Premi Nacional de Premsa: El Punt

Segons el jurat, ‘es tracta d’una història d’èxit, iniciada a Girona a partir d’una modesta edició comarcal, que aconsegueix fer-se un espai propi i, a base de talent i tenacitat, es converteix en un mitjà de referència nacional, amb una difusió creixent’. El jurat també considera que ‘des del primer dia, quan es denominava Punt Diari, ha apostat decididament per la informació de proximitat, pel foment de l’ús social de la llengua catalana i ha contribuït a la vertebració del territori. Aquesta trajectòria d’un diari en català, ja meritòria en ella mateixa, ha de ser especialment destacada en un moment en què la premsa, a nivell global, ha de redefinir-se i resituar-se en un entorn canviant’.

Premi Nacional d’Internet: Eyeos

El jurat ha destacat que ‘aquest projecte és un exemple de com una bona idea pot trencar barreres i convertir-se en un cas d’èxit’. Un grup de nois d’Olesa de Montserrat van decidir el 2005 fer realitat la seva visió de disposar d’una completa suite d’ofimàtica per entorns distribuïts. Dissenyada amb programari lliure, ràpidament va comptar amb la col·laboració d’una important comunitat. Al 2006 es va obrir el lloc eyeOS.info, que ofereix el servei gratuït en línia. Actualment el sistema està disponible en més de 30 idiomes i té més de 15.000 descàrregues al mes. El projecte d’aquests joves emprenedors ha merescut nombrosos reconeixements internacionals i és un exemple per a nous emprenedors.

Premi Nacional de Telecomunicacions: AD Telecom

El jurat ha valorat que aquesta empresa és ‘un exemple d’iniciativa empresarial que demostra que el coneixement és la clau per a reeixir en un mercat global’. Fruit de la iniciativa empresarial generada per als Jocs Olímpics de 1992, aquesta empresa catalana s’ha especialitzat en l’equipament per al transport de vídeo digital. Actualment disposa de més de 10 enginyers de recerca que dissenyen i produeixen per a empreses europees d’equips de televisió, però també d’instrumentació d’electromedicina, pesatge, químic, seguretat, entre d’altres.

Premi Nacional de Comunicació de Proximitat: Osona.com

Els membres del jurat han valorat que ‘quan encara no era gens evident el paper que jugaria internet en els mitjans de comunicació, els promotors del diari digital Osona.com van decidir que el futur passava també pels formats digitals’. Amb els anys, ha nascut el Grup Nació Digital, que ja compta amb tretze publicacions digitals. El jurat considera que ‘Osona.com s’ha convertit en una important eina informativa, que posa de manifest el paper protagonista de la informació de proximitat també en l’àmbit digital. A més, s’ha posicionat entre els primers llocs de l’audiència d’internet dels mitjans de comunicació de Catalunya’.

Premi Nacional de Publicitat: Toni Segarra

El jurat ha distingit Toni Segarra, nascut a Barcelona el 1962, que el 1996 va fundar l’agència de publicitat SCPF conjuntament amb tres socis. Com a director creatiu de SCPF ha obtingut èxits i reconeixements a nivell internacional, com el Gran Premi del Festival de Canes, i està considerat pels seus companys de professió com el referent dels creatius publicitaris de la generació posterior als Bassat, Campmany, Lorente o Casadevall, guardonats amb el Premi Nacional de Comunicació de 2008. El jurat considera que ‘a més dels èxits professionals, l’aportació de Toni Segarra destaca per la recerca de noves fórmules creatives a partir de la relació amb altres disciplines comunicatives, i pel foment i la formació de nous talents’.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem