Jornada d’estrena de la nova T1 del Prat sense incidències importants

  • Han començat a operar-hi només dinou companyies aèries

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

17.06.2009 - 12:04

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La nova terminal de l’aeroport del Prat, la T1, funciona avui, primer dia, amb normalitat i sense incidències importants. Un vol de Spanair amb destinació Madrid ha estrenat, a les 6.06, amb sis minuts de retard, la terminal. El primer vol d’arribada ha estat també un Spanair procedent de Palma, que ha arribat a les 7.50. El president de la companyia, Ferran Soriano, s’ha mostrat satisfet de com ha anat l’arrencada de l’activitat (àudio).

El primer vol que ha sortit de la nova terminal, el JK-401 d’Spanair, ha funcionat amb total normalitat, arribat a la seva destinació, Barajas, amb puntualitat. ‘És excel·lent’, ha manifestat un somrient Soriano, que ha destacat, però, que el més important ara és que, després que la inauguració de la T-1 hagi estat noticia, ‘ ja deixem de ser noticia perquè tot va correctament’, ha destacat Soriano en declaracions als periodistes després d’aterrar a Madrid. Soriano ha afegit que, a partir d’ara, ‘comença una operació complexa’ per a Spanair, que operarà 122 vols cada setmana des de l’aeroport de Barcelona.

L’únic retard que s’ha registrat avui al matí és el d’un vol de la companyia Turkish Airlines, que ha aterrat a dos quarts de dotze, amb 30 minuts de retard. Ara, no hi ha hagut cues importants ni als mostradors ni al busos llançadora entre terminals.

La T1 neix (vídeo) amb la voluntat d’esdevenir un aeroport intercontinental. Perquè això sigui possible cal canviar el model centralitzat de gestió, cosa que Zapatero va prometre que faria abans d’acabar l’any.

Actualment l’aeroport de Barcelona fa unes 300.000 operacions i rep uns trenta milions de viatgers l’any, però solament té nou destinacions a Amèrica, quatre a l’Àsia llunyana i cap a l’Àfrica subsahariana. Molt lluny d’aeroports com els de Frankfurt, Manchester, Milà i Munic.

La nova terminal no solament neix amb més d’un any i mig de retard, sinó també sense accessos per tren i metro. De moment, doncs, únicament s’hi pot arribar per carretera. Avui s’hi esperen 250 vols i 30.000 passatgers. Més de 4.000 treballadors d’AENA treballaran avui a la nova T1 i uns 150 es faran càrrec d’informar els viatgers. De moment, les consultes més freqüents han estat relatives a la manera d’arribar-hi.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem