Entra en vigor el límit de velocitat variable a la rodalia de Barcelona

  • Entrevista de VilaWeb TV amb el catedràtic José M. Baldasano

VilaWeb
VilaWeb

Redacció

15.01.2009 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El Servei Català de Trànsit (SCT) activa, des d’avui, un nou sistema (pdf) perquè la velocitat màxima dels vehicles sigui variable segons les condicions de circulació a les carreteres d’accés a la ciutat de Barcelona, i té el propòsit de reduir la contaminació ambiental. En aquesta entrevista amb VilaWeb TV, el catedràtic de la UPC, José M. Baldasano diu: ‘Necessitarem mesures molt més ambicioses per a complir els objectius de la UE.’Baldasano és partidari de mantenir el límit màxim de velocitat dels cotxes per sota els 80 km/h a les vies d’entrada a la ciutat de Barcelona. Segons ell, reduir la velocitat solament allarga el trajecte tres minuts i, en canvi, redueix les emissions contaminants del 4% a l’11%. ‘Tota l’Europa central, inclosa Alemanya, aplica aquesta mesura’, afirma. Ara, també diu que la normativa de la UE sobre la contaminació no es pot complir reduint únicament la velocitat, sinó també els cotxes: ‘Hauríem de reduir-ne el nombre un 40%. Solament així podríem complir la normativa.’

Sobre la possibilitat de córrer més de nit, quan hi ha menys trànsit, Baldasano creu que és bo que es mantingui el límit de velocitat a 80 km/h, per una qüestió d’educació ciutadana, i perquè, a més velocitat, sempre hi haurà més emissions, encara que hi hagi menys trànsit.

Per sota dels 80 km/h

El límit de velocitat variable es fixarà segons la congestió del trànsit, la seguretat viària, les condicions de contaminació i les inclemències meteorològiques, i es començarà aplicar a l’autopista del Garraf (C-32) i a l’autovia de Castelldefels (C-31). El límit de velocitat de 80 km/h podrà reduir-se a un mínim de 40 km/h. Segons Trànsit, les variacions de velocitat es faran a intervals de deu quilòmetres i s’anunciaran amb senyals intermitents. En cap cas no s’ultrapassarà el límit dels 80 km/h. Aquest sistema s’estendrà a la AP-2/B-23, fins a la Diagonal, després de l’estiu i l’any que ve s’aplicarà als accessos septentrionals de la ciutat.

Cent setanta-cinc senyals lluminosos, un panell de missatgeria variable, tres càmeres, equips de lectura de matrícula, mesuradors de la qualitat de l’aire: aquests són alguns dels equipaments del SCT per a avaluar l’aplicació del control de la velocitat, evitar variacions brusques de limitació i garantir el compliment de la norma.

Enllaços
Servei Català de Trànsit: Propòsits de la limitació de velocitat a 80 km/h.
Dossier informatiu (pdf) sobre la velocitat variable als accessos a Barcelona.
Webs relacionades a Nosaltres.cat: Trànsit.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem