Europa press

Logo ep

    La Cambra de Barcelona adverteix que el Govern posa en risc Rodalies amb la seva falta d'inversió

    13:5507.08.2012

    BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

    La Cambra de Comerç de Barcelona ha considerat aquest dimarts que el futur del servei de transport públic de Rodalies a Barcelona està en perill per la falta de gestió i retard en les inversions del Ministeri de Foment, segons ha informat en un comunicat.

    Així, la Cambra ha manifestat que l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) pateix una "absència flagrant de previsió en la seva xarxa ferroviària de Rodalies", pel que ha instat a modificar l'esquema de les línies actuals per fomentar la qualitat del servei i millorar la capacitat de transport augmentant les circulacions i la longitud dels trens.

    La falta de concreció per part del Govern en matèria d'inversions en aquestes infraestructures afecta tant a la gestió com l'execució de les actuacions necessàries, i "posa en risc la fiabilitat, viabilitat i sostenibilitat" del servei, ha asseverat, després de recordar que Rodalies ofereix al voltant de 850 circulacions comercials en dia laborable i registra més de 100 milions de viatges a l'any.

    Alhora, ha lamentat que el Ministeri de Foment no hi hagi anunciat cap mesura per recuperar els retards registrats ni hi hagi aclarit les inversions previstes referint-se al pla d'infraestructures ferroviàries de Rodalies, que preveu inversions per valor de 4.000 milions entre 2008-2015.

    També ha considerat que les "divergències entre Renfe i la Generalitat són públiques i notòries", i no ajuda que la companyia sigui l'únic operador del sistema de transport públic de la Regió Metropolitana de Barcelona que ha perdut quota de mercat entre 2001 i 2010, passant del 3,5% al 2,7% en la primera corona, i del 51,5% al 43,8% a la resta de l'àmbit de la integració tarifària.

    NOU ESQUEMA

    Ha sostingut que Rodalies ha d'oferir un servei de qualitat i eficient, el que també depèn de la modificació de l'esquema de línies actual, amb quatre línies que passen pel túnel de Pl. Catalunya (tres) i Passeig de Gràcia (una).

    En el seu lloc, ha considerat que caldria donar pas a un esquema on dues línies circulessin per Plaza Catalunya (entre les quals hi ha, la línia costa-costa, passant per Mataró i Vilanova) i les dues altres per Passeig de Gràcia (entre les quals hi ha la línia interior-interior, passant per Granollers i Vilafranca).

    També ha apuntat que s'hauria de prioritzar el nou traçat a L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), que inclou el soterrament d'un tram urbà de la línia de Vilanova i l'intercanviador de la Torrassa.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies