Europa press

Logo ep

    Enuig de comerciants i guies turístics després d'un mes del veto al bus en la Sagrada Família

    18:3704.07.2012

    Als bars els costa accedir a les terrasses i els xòfers celebren més espai per aparcar

    BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

    La limitació d'accedir a la Sagrada Família en autocars turístics, que compleix aquesta setmana un mes, ha provocat les crítiques dels principals col·lectius afectats, entre els quals hi ha comerciants i guies turístics, que veuen com la seva activitat s'ha dificultat a causa de a les aglomeracions produïdes pels grups de visitants que es desplacen a peu des de les noves zones habilitades per abaixar i apujar del bus.

    Les aglomeracions normalment es produeixen als carrers Marina i Sardenya, els dos accessos directes a la basílica des dels aparcaments de les places Neruda i de la Hispanitat, a l'avinguda Diagonal; les voreres de les dues vies canalitzen riuades constants de grups de turistes que es dirigeixen a visitar el temple o tornen al seu autocar.

    Quan es travessen dos d'ells afloren els problemes de mobilitat --tant per a la trentena de turistes que forma cada grup com per als veïns de la zona--, ja que l'ample de les voreres no absorbeix el pas de tanta gent alhora, i la incomoditat és encara més gran quan es desplacen per punts on hi ha terrasses de bars i restaurants.

    "Són murs que ens aïllen de la nostra feina", ha exclamat Pedro Moles, el propietari d'un bar al carrer Marina i també veí de la zona, qui ha assegurat que gairebé no pot sortir a servir a la seva terrassa a causa de l'afluència de turistes, i ha afirmat que ha perdut diners ja que els turistes disposen de menys temps lliure en la seva visita i no es paren a consumir.

    Com a solucions ha demanat ampliar les voreres i fer que l'entorn de la Sagrada Família sigui de vianants, les mateixes reivindicacions que ha fet Maribel, propietària d'un bar de Sardenya amb Mallorca i veïna des de fa 35 anys, qui lamenta que als ancians i cotxets de nadó els és molt difícil passar, i ha sentenciat: "Ara està impossible".

    Si els comerciants reproven enèrgicament els canvis, també ho fan els guies turístics; dues d'elles, Susanne i Elisabeth, han coincidit a assegurar que ara perden integrants dels grups que dirigeixen, el que els fa perdre temps a l'hora de pujar a l'autocar per reprendre les visites a la resta de monuments.

    "ESFORÇOS" PER NO PERDRE TURISTES

    "Costa molt esforç mantenir-los junts", ha assegurat Elisabeth, i, de la mateixa manera que Susanne, ha detallat que ara han disminuït el temps lliure que abans concedia als visitants per compensar el perdut en els recorreguts a peu; com a únic avantatge, han comentat que ara les vistes davant de les façanes del temple són millors per l'absència d'autocars.

    Els conductors, malgrat que reconeixen els inconvenients que assenyalen els guies, sí estan satisfets amb els canvis: un d'ells, José Antonio Samper, ha assenyalat que la nova zona habilitada va "molt millor" i és més espaiosa per maniobrar, de manera que s'estalvia possibles cops que abans podia donar-se abans a l'incorporar-se al trànsit.

    Un grup de xòfers ubicats a la zona habilitada de Consell de Cent amb Diagonal han celebrat disposar de més lloc per carregar i descarregar viatgers, però han lamentat que la Guàrdia Urbana faci "molts més controls ara que abans", i creuen que la proliferació de grups als carrers adjacents farà augmentar els carteristes.

    Entre els veïns, la mesura ha despertat diferents reaccions: Marta Chiaramello, resident des de fa dos anys en un pis de València amb Sardenya, veu comprensible fer "petites renúncies perquè el país necessita del turisme", mentre que Lourdes López qualifica d'angoixants i horribles els grups que es desplacen per les voreres.

    Des de l'Ajuntament, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, va assegurar el 21 de juny en Comissió de Seguretat i Mobilitat que la modificació havia rendit fins aleshores "raonablement bé" i no havia fet baixar el nombre de busos que s'acosten al temple, si bé ba reconèixer insuficient la capacitat d'algunes voreres i no va descartar eixamplar-les.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies