Europa press
El Govern xifra el cost final de la L9 en 16.000 milions d'euros
11:3727.11.2011
BARCELONA, 27 (EUROPA PRESS)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha xifrat el cost final de la L9 de metro, amb interessos inclosos, en 16.000 milions d'euros, tot i que l'anterior govern tripartit va pressupostar aquesta infraestructura en 2.600 milions i que després s'estimés un cost de 6.900 milions.
En una entrevista a Europa Press, Recoder ha reconegut que no sap quan es podran reprendre les obres i la tasca de les tuneladores, ja que de les tres màquines només es troba operativa la de la Zona Franca, mentre que la tuneladora que perfora al barri de Sarrià de Barcelona està parada a l'altura del carrer de Manuel Girona, i l'altra màquina a Lesseps.
El conseller ha reiterat que la voluntat del Govern és acabar el 2014 la connexió amb l'Aeroport de Barcelona i la Zona Franca, l'únic tram que té el finançament garantit, i desconeix quan es podrà reprendre el tram central --el que travessa la zona alta de Barcelona sentit nord fins a La Sagrera--.
"Per a mi, el gran problema que tenim no és reprendre el tram central, sinó veure com sortim de l'embolic financer que tenim organitzat", ha destacat Recoder, que ha explicat que reprendre les obres suposa un cost alt, tot i que encara resulta més car no reprendre-les.
En aquest sentit, ha subratllat que els contractes que va signar l'anterior govern tripartit amb les empreses que gestionen el projecte són draconians: "Ens tenen atrapats per totes bandes".
Ha assegurat que l'objectiu del Govern és acabar la L9, però ha advertit que es reprogramaran totes les estacions que portin a llocs on no hi hagi activitat, com l'estació de La Ribera --a El Prat i envoltada de camps de cultiu--, o les que estiguin situades a menys de 500 metres de distància l'una de l'altra.
L'únic tram que funciona de la L9 és el que va des de Sagrera Meridiana fins a l'estació de Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet, i també està operativa la L10 des de Sagrera Meridiana fins al Gorg, a Badalona.
La construcció de la L9 va començar el 2003, i vuit anys després només estan inaugurades 12 estacions, després que al setembre entrés en servei l'estació de Santa Rosa, a Santa Coloma de Gramenet, que va suposar una inversió de 31,7 milions d'euros.
La L9 està projectada amb 52 estacions, incloent-hi 20 intercanviadors, i connectarà amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) --L6, L7 i L8--, Rodalies, el Trambaix, Trambesòs, AVE i altres línies de metro --L1, L2, L3, L4 i L5--.[FIN]
Resum
-
Última Hora
-
Espanya
-
Món
-
Economia
-
Cultura
-
Societat