Europa press

Logo ep

    Els robots d''Eva' evidencien la "imperfecció humana" i obren el Festival de Sitges

    17:1706.10.2011

    Daniel Brühl, Marta Etura, Lluís Homar, Alberto Ammann i Clàudia Vega, en el repartiment

    SITGES (BARCELONA) , 6 (EUROPA PRESS)

    La pel·lícula 'Eva', de Kike Maíllo, ha donat el tret de sortida al Festival de Cinema Fantàstic de Sitges (Barcelona) amb una bona dosi d'efectes especials i ciència-ficció de factura catalana i una història emotiva que pretén ser una lliçó sobre "la imperfecció de l'ésser humà", segons el director.

    "Quan els robots siguin tan sofisticats com els humans seran tan imperfectes com els humans", ha dit aquest dijous Maíllo en la roda de premsa de presentació, on ha confessat que la seva intenció era parlar de la condició humana prenent com a pretext les màquines del futur.

    En la pel·lícula, l'actor Daniel Brül és Alex, un jove dissenyador de màquines que torna al poble en el qual ha crescut amb la intenció de donar vida a un robot, però les seves expectatives es veuen condicionades per l'aparició d'Eva, una nena molt especial, i el seu retrobament amb Lana (Marta Etura), el seu antic amor, que ara està casada amb el seu germà.

    I és que l'altra parella protagonista és la formada per Etura i Alberto Ammann --que repeteixen com a nuvis després de 'Celda 211'--; un jove matrimoni d'èxit, els pares de la nena Eva i que oculten un secret que serà el desencadenant de tota la trama.

    La pel·lícula està ambientada en un indeterminat paisatge nevat de muntanya --la pel·lícula es va rodar a Suïssa i al Pirineu aragonès--, i tot i que l'acció està situada l'any 2041, el vestidor i l'estètica general de la pel·lícula és clarament 'vintage', cosa que el director ha justificat perquè volia proposar un futur no molt llunyà.

    Situar el film en la neu respon a una decisió estètica --"per a l'audiència espanyola la neu és una cosa exòtica"-- i perquè un ambient nevat fa molt més evident la idea de llar com a lloc càlid i d'acollida.

    Ple d'efectes especials i amb un gran treball de postproducció digital, Maíllo ha reivindicat a través de la seva pel·lícula la capacitat de la indústria espanyola per rodar un film d'aquestes característiques, unes possibilitats de les quals dubtava fins i tot el protagonista quan li van oferir el paper.

    "Una 'peli' de robots 'made in Spain' i amb un director que no conec, no sé jo...", ha fet broma Brühl, que s'ha mostrat impressionat pel resultat final d'un rodatge en el qual va passar la majoria del temps fent moviments en el buit, amb l'única ajuda d'un 'croma key' i molta imaginació.

    Un altre actor que va haver de fer un esforç considerable és Lluís Homar, que interpreta un servicial robot, d'entre les màquines "el més humà", tot i que d'entre tot el repartiment la que destaca de manera considerable per la seva interpretació és la nena Clàudia Vega, 'Eva'.

    Escollida entre milers de nens i després de visitar desenes d'escoles, Vega és el descobriment de la pel·lícula i el motor de la història, tot i que la joveníssima debutant, que al col·legi assistia a classes de teatre, aquest dijous s'ha limitat a manifestar un desig: "Jo de gran vull ser actriu".

    'Eva' es va rodar en castellà i en català, i s'estrenarà en versió original i doblada: "Estem obrint una petita porta i estaria bé no tancar-la de cop", ha dit el director, referint-se a la bona salut del català en el cinema en els últims temps.

    Maíllo (Barcelona, 1975) va estudiar a l'Escola Superior de Cinema de Catalunya (Escac) i es va especialitzar en direcció; després de treballar en el món de la publicitat i del videoclip i de dirigir la sèrie 'Arròs covat' en TV3, 'Eva' és el seu primer llargmetratge.[FIN]

    Resum

    • Última Hora

      • Espanya

        • Món

          • Economia

            • Cultura

              • Societat

                Cercador

                Últimes notícies